رژیم خام خواری

رژیم خام خواری یکی از سخت ترین رژیم های است که می توان گرفت، این کار بسیار سخت است و باید احتیاط بسیار بالایی را در آن رعایت کرد، زیرا اشتباه در آن باعث می شود تا با مشکلات و عوارض بسیار سنگینی مواجه شوید ، در ادامه با مجله nutritionmagazine همراه باشید تا رژیم خام خواری را برای شما تشریح کنیم.

Image result for ‫رژیم خام خواری‬‎

در پرهیز غذایی خام خواری ، تنها از غذاهای نپخته و غذاهایی که در طبیعت هستی و عدم داشته و کسی آنها را آماده مصرف نکرده است استفاده می کنند. اغلب از انواع میوه، سبزیجات، مغز میوه و دانه آن در این رژیم غذایی استفاده می شود. برخی افراد تحت این رژیم، شیر خام یا دیگر انواع لبنیات هم مصرف می کنند. البته باید به خاطر داشته باشیم که مصرف شیر خام خطرناک است و بابت جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف، حتماً باید شیر را پاستوریزه نمود. تخم مرغ را هم درخصوص نابود کردن سالمونلا باید قبل از مصرف پخت.

تعریف دقیقی از احتماء خام خواری نیستی ندارد و در جاهای مختلف از مواد غذایی متفاوتی استفاده می شود. آنچه بین تمام انواع احتماء های رژیم گیاه خواری مشترک است این است: «به غذایی خام می گویند که آن را بیش از 46 رتبه سانتی گراد گرمی نداده و همچنین آن را قبلاً در فریزر قرار نداده باشیم».

هیه غذاهای این نوع رژیم غذایی معمولاً ساده است؛ در حالی که راجع به حساب حاضر برخی خوراكها باید ساعت ها و حتی گاهی روزها وقت صرف کرد. مثلاً بابت مجهز برنج، گاهی باید آن را حتی تا 24 ساعت در آب خیس رونق که البته به نوع غذایی که قرار است بسیجیده شود بستگی دارد. راجع به حساب مجهز نان، لازم است که آرد خیسانده نواله آن را استراحت دهیم تا مایه خمیر موجود در آن عمل کند. این کار گاهی چندین ساعت زمان می برد. در آراسته غذاهای این نوع رژیم غذایی معمولاً از مركب کن، آب میوه گیری و… استفاده می کنند و پرداخته این غذاها کار بسیار ساده ایست.

Image result for ‫رژیم خام خواری‬‎

در طول روز منابع گیاهی مختلف به خصوص آنهایی که انرژی بالایی دارند، مصرف کنند، تعداد وعده های بیشتری داشته باشند و در میان وعده هایشان مغزدانه ها و میوه های خشک بگنجانند تا کمبود كارمایه حال شان جبران شود. یکی از مواردی که در رژیم غذایی سنتی ما وجود دارد و در رژیم گیاهخواری هم باید به آن توجه شود، مکمل کردن دوطرفه غذایی است. مثلا گروه بقولات یعنی عدس را با غلاتی مثل برنج معجون می کنیم و عدس پلو با کشمش می پزیم. این کار باعث می شود کمبود اسیدهای آمینه در پروتئین برنج با اسیدهای آمینه موجود در حبوبات جبران شود و بالعکس.

این چای یا دم نوش با حرارت 60 رتبه درست گردد:

Image result for ‫رژیم خام خواری‬‎

یک قاشق چایخوری ( گل محمدی +گل بهار نارنج + چای سبز یا سفید ) + یک عدد هل سبز پوست گرفته شده + یک چوب دارچین متوسط + 2 پر زعفران در یک لیوان آب 60 درجه ریخته و درب آن را به مدت 15 دقیقه بگذارید حال این دمنوش بسیار خوشمزه و بدون ضرر آماده بالا انداختن است و می توانید به جای قند از توت خشک استفاده نمایید .

نکته 1- تمام گیاهان معطر و دارویی باید قبل از مصرف با آب سرد نظیف و ناشسته شود .

نکته 2 – بیشتر از 4 لیوان از این دمنوش استفاده نگردد.

 

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *