خواص مفید گوجه

مصرف گوجه یکی از بهترین کارهایی است که باید در برنامه روزانه خود قرار دهید، این کار باعث می شود تا از بسیاری از بیماری ها جلوگیری شود، سالیان زیادی است که با خواص مفید گوجه بشر آشنا شده در ادامه با ما همراه باشید تا در رژیم گیاه خواری در این باره برای شما توضیح دهیم.گوجه فرنگی از یكسره عبارت زمره سبزیجات پرخاصیت است كه اگرچه به پوست پخته و رب – در غذا – زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی مصرف آن به پوست خام بسیار مفیدتر است.

خواص مفید گوجه

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A ، اسیدفولیك یا بتا كاروتن و مقدار كمی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل كلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، كمی آهن، مس و روی نیز هست.

گوجه فرنگی نیز مانند هر میوه و سبزی دیگری باید رسیده بو و ظاهری بدون لك و سالم داشته رایحه و درخصوص نگهداری كوتاه‌مدت آن حتی تا 15 الی 20 روز نیز یخچال بهترین خانه است ولی از باب زمان بیشتر از آن می‌توان روش فریز فیس كردن به فروش نرفتن را گزینش كرد. اگرچه در سال‌های بازپسین گوجه فرنگی در تمام فصول سال یافت می‌شود ولی به لحاظ طعم و رنگ با انواع تابستانه آن غیر است. بنابراین از باب استفاده از طعم گوجه فرنگی‌های صیفی در پخت و پز زمستانی، شما می‌توانید آنها را ابتدا به جلد غشا چهره ریز خرد كرده یا رنده كنید، سپس بدون چربی در تابه‌ای ریخته و روی اجاق گاز بپزید. پس از آنكه آب آن بخار شد و گوشت رنده شده آن غلظت نسبی‌ای پیدا كرد، آن را در یك ظرف یا كیسه فریزر بسته‌بندی كرده و در فریزر نگهداری كنید.

خواص مفید گوجه

گوجه فرنگی خاصیت اسیدی دارد و درخصوص همین درخصوص افرادی که معده‌ی حساسی دارند خوب نیست. البته می‌توانید پوست آن را کرده و دانه‌هایش را خالی کنید و سپس داخل آب جوش بیندازید تا این خاصیتش از بین برود. مصرف گوجه‌فرنگی به ویژه گوجه فرنگی خام می تواند درعوض جهت برخی اشخاص آلرژی زا ریح حتی می‌تواند محرك شوک آنافیلاکسی شود که یک آلرژی غذایی نسبتا نادر است. توصیه می‌کنیم در صورتی که دچار اسهال جدی نیز از مصرف گوجه فرنگی استنكاف کنید چون داعیه بدتر شدن وضعیت می شود.

می توانید گوجه فرنگی را به انواع مختلف مصرف کنید. گوجه فرنگی تازه حاوی بیشترین معیار ویتامین C می‌باشد. زمانی که آن را تفت می‌دهید یا می‌پزید لیکوپن های آن بیشتر جذب بدن می‌شود. البته توصیه می کنیم حیث پختن یا تفت آن از کمی چربی استفاده کنید چون در این جلد غشا چهره است که لیکوپن های آن بسیار جذب می شود. اگر به گوجه فرنگی های ارگانیک دسترسی دارید حتماً بیشتر از آن‌ها استفاده کنید چون حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری می باشند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *