با برنامه، وزن اضافه کنید

یکی از معضلات جوامع بشری امروز کاهش فعالیت بدنی است که از طرفی باعث شیوع بسیاری از بیماری های عروقی و قلبی شده و از طرف دیگر اضافه وزن را برای قشر زیادی از مردم جامعه به ارمغان آورده است. اما در این مطلب می خواهیم برای افرادی که کاهش وزن داشته و قصد انجام رژیم افزایش وزن را دارند، راهکارهایی را بیان کنیم تا به صورت علمی و درست افزایش وزن پیدا کنند و بتوانند از اندام مناسب و زیبایی برخوردار شوند.

رژیم افزایش وزن

رژیم افزایش وزن

تغذیه

ابتدایی ترین کاری که برای افزایش وزن باید انجام دهید، انتخاب تغذیه درست و مناسب است. برای این کار سعی کنید وعده های غذایی را انتخاب کنید که دارای کربوهیدرات بالا و آمینو اسیدهای زیادی باشد، این را نیز مورد توجه قرار دهید که استفاده از چربی ها و نوشیدنی های گازدار موجود در غذاها به وزن گرفتن شما کمک نمی کند و این یک باور غلط در اجتماع است، نکته دیگری که باید انجام دهید کم کردن استفاده از قند و نمک می باشد.

بعد مهم دیگر برای افزایش وزن جنبه روانی آن می باشد، در زمان مصرف و خوردن غذا تنها به غذا فکر کنید و از آن لذت ببرید، یکی از کارها که باعث عدم جذب غذا می شود، استرس است.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب

استراحت مناسب

یکی از موثر ترین کارهایی که می توان برای داشتن اندام مناسب داشت، خواب خوب و زمان استراحت مناسب می باشد، زمانی که شما در طول شب استراحت می کنید بیشترین هورمون در بدن شما تولید می شود و در زمان صبح شما از نشاط خوبی برخوردار می شوید که این خود نیز به رشد و آرامش بدن شما بعد از 7 ساعت خواب کمک می کند.

این زمان بهترین و مناسب ترین زمان برای جذب پروتئین و مواد عالی است. پس به شما توصیه می کنیم کامل ترین وعده غذایی را برای خود فراهم کنید؛ از جمله عسل و شیر و خرما یا آب میوه های طبیعی که به صورت دست‌ساز گرفته می شود. شاید این جمله کمی کلیشه ای به نظر بیاید اما به یاد داشته باشید که همیشه با برنامه، وزن اضافه کنید!

استراحت مناسب

استراحت مناسب

مکمل های غذایی

استفاده از از مواد شیمیایی و مواد مصنوعی برای بالا بردن وزن را به شما توصیه نمی کنیم، زیرا این مواد به شکل کاذب وزن شما را افزایش داده و در مدت کوتاهی علاوه بر آسیب های فراوانی که به متابولیسم بدن شما وارد می کند وزن شما را به حالت اول بر می گرداند، اما استفاده از ویتامین و مواد معدنی به صورت مکمل های غذایی را به شما توصیه می کنیم. از موثرترین این مکمل های می توان به شیر خشک، ویتامین ب 6، ویتامین E400 و روغن ماهی اشاره کرد.

در پایان سه برنامه پیشنهادی را برای وعده های غذایی به شما پیشنهاد می کنیم:

برای صبحانه به شما شیر به همراه عسل و خرما را پیشنهاد می کنیم، مصرف تخم مرغ برای صبحانه بسیار عالی است. 30 دقیقه پس از خوردن صبحانه مقداری شیر خشک را با شیر یا آب جوش مخلوط کنید و همراه با یک عدد قرص ماهی میل کنید.

برای وعده غذایی نهار یک عدد ویتامین ب 6 برای جذب بهتر غذا و بالا بردن اشتها استفاده کنید، سعی کنید برای وعده غذایی ناهار از مواد تازه استفاده کنید؛ از مواد پروتیئنی در این وعده بسیار استفاده کنید و پس از خوردن نهار از قرص E400 نهار.

ویتامین E400

ویتامین E400

 

قبل از نهار یک عدد قرص ویتامین ب 6 برای جذب بهتر غذا و بالا بردن اشتها استفاده کنید؛ همچنین اگر اشتهای شما به طور قابل توجهی پایین است، می توانید از قرص های اشتها آور موجود در داروخانه ها استفاده نمایید و بعد از نهار یک عدد قرص استفاده کنید E400 بخورید.

در آخر وعده مناسبی را برای شام انتخاب کنید، برای این وعده سعی کنید از مواد کم چرب استفاده کنید و قبل از خواب شیر خشک با آب یا شیر بخورید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *